Sjostugan - Reisverslag uit Idre, Zweden van Bert en Trinett Oosterhout - WaarBenJij.nu Sjostugan - Reisverslag uit Idre, Zweden van Bert en Trinett Oosterhout - WaarBenJij.nu

Sjostugan

Door: Trinett

Blijf op de hoogte en volg Bert en Trinett

11 Augustus 2016 | Zweden, Idre

Na heerlijk te hebben geslapen vertrekken we richting Noorwegen. Bij Fjallstation Sjostugan hebben we de auto weggezet. Er is een groot meer waar enkele wandelroutes zijn uitgezet. Je kan je ook met de boot aan de andere kant van het meer af laten zetten en dan terug te wandelen. Wij wandelen naar de top van de berg voor een mooi uitzicht. Na enekele meters te hebben gelopen terug naar de auto om allle kleding aan te doen die we bij hebben. 8 graden met een beetje wind is echt niet veel. De wandeling is erg mooi over balken. Paden met grote en kleine keien. Drassige weiden. Eenmaal boven de boomgrens een prachtig uitzicht. Weer elanden gespot, je kan ze bijna aanraken zo dichtbij zijn ze. Op de weg terug zie je elke keer een clubje elanden grazen. Er zijn denk meerdere soorten we gaan dit nog uitzoeken. Laat in de middag zijn we naar Fjaterfalen gereden. Onderweg kom je een voor deze streek beroemde trol tegen. Er staat een bord we staan op de maqic route. Of we de auto in zijn vrij willen zetten. Dan gebeurd het de auto rijdt vanzelf de berg op. Aan het eind van deze weg ligt een pad om de berg op te komen. Boven op de berg bouwen wij ook een trol en genieten van het weidse uitzicht.

Tags: Idre